UČÍME SA ĽAHŠIE


Cieľom projektu je vytvoriť vhodné podmienky pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu a umožniť žiakom so ŠVVP a všetkým žiakom školy prístup ku kvalitnému vzdelávaniu, zlepšiť ich výsledky v škole a tým im vytvoriť predpoklad na ďalšie vzdelávanie a úspešné uplatnenie v živote.
Hlavná aktivita projektu s názvom Podpora inklúzie prostredníctvom asistentov učiteľa pre žiakov so zdravotným znevýhodnením bude zameraná na činnosť 4 asistentov učiteľa zamestnaných na plný úväzok primárne pre 8 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami so zdravotným znevýhodnením na základe odporúčaní z centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie.
Cieľom aktivity zameranej na činnosť asistentov učiteľa bude utváranie vhodných podmienok pre vzdelávanie s dôrazom na uplatňovanie rovnakého prístupu ku vzdelaniu a zlepšenie školských výsledkov žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktoré  budeme na konci projektu overovať pomocou výsledkov žiakov. Žiaci sa budú klasicky hodnotiť známkovaním. 
 
Hlavná aktivita projektu s názvom Podpora inklúzie prostredníctvom členov inkluzívneho tímu bude zameraná na činnosť školského psychológa zamestnaného na plný úväzok a činnosť špeciálneho pedagóga zamestnaného na polovičný úväzok primárne pre 10 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Sú to žiaci s rôznymi poruchami učenia a rôznym stupňom zdravotného znevýhodnenia, ktorí nevyhnutne potrebujú pomoc členov inkluzívneho tímu.
Cieľom uvedenej aktivity je zlepšenie študijných výsledkov žiakov ohrozených školským neúspechom – výstup aktivity bude merateľný na základe klasifikácie a zlepšenia stavu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami zaradenými do hlavných aktivít projektu. Hlavné aktivity projektu budú prebiehať po dobu 36 mesiacov (september 2017-august 2020).
 
Primárna cieľová skupina hlavných aktivít projektu bude 10 žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, sekundárnou cieľovou skupinou budú všetci žiaci školy. Ide o žiakov s ADHD, globálnou hypotóniou, sluchovým postihnutím – stratou sluchu, detským autizmom, pervazívnymi vývinovými poruchami, viacnásobným postihnutím – atypickou formou cystickej fibrózy, žiakov s rôznymi druhmi vývinových porúch učenia a mnohými inými diagnózami.
 
Realizáciou projektu budú naplnené hodnoty nami zadaných merateľných ukazovateľov projektu. Hodnoty zadaných merateľných ukazovateľov projektu sú podľa nás reálne dosiahnuteľné na základe našich skúseností, s výnimkou faktorov, ktoré nedokážeme ovplyvniť, napríklad migrácia žiakov a rôzne iné faktory, ktoré nedokážeme v súčasnosti predpokladať.